środa, 27 stycznia 2021

#12 Matura

Witam wszystkich serdecznie, 

szukałam ostatnio swoich starych blogów i trafiłam na jeden, z którego chciałabym wrzucić Wam kilka postów. Posty te pisałam w 2014, więc za wszystkie błędy stylistyczne i merytoryczne bardzo, bardzo przepraszam!

Zapraszam do lektury:

12 maja 2014 [poniedziałek]

Tytuł: już prawie po

W maju rocznik '95 dzieli się na kilka grup. Pierwsza to tegoroczni maturzyści, druga to osoby z technikum, które piszą maturę za rok. Tydzień temu rocznik '95 dziękował  CKE za spieprzenie przyszłości.

Taaak. To dosyć dziwne, że nasze życie ma zależeć od głupiego papieru. Matura.

Co nam daje? Możliwość pójścia na studia (a w zależności od wyboru kierunku dostania dobrej, zasłużonej pracy), dalszego kształcenia się w różnych szkołach. Często też matura potrzebna jest do różnych uprawnień czy kursów. Ale...

Taki egzamin nie zawsze pokazuje to co naprawdę umiemy. Może nie podejść nam temat.

Zupełnie jak na sprawdzianach, kiedy siedziałeś cały dzień nad książkami, dostałeś kartkę papieru i miałeś wrażenie, że jest tam napisane coś po chińsku. 

Ludzie się stresują i stresować będą. Później sami z siebie śmieją się, kiedy wspominają jak się stresowali.

Ale co jest najgorszym stresem?

Osobiście jestem przed ustnymi. Dokładnie w czwartek mam prezentację ustną z języka polskiego, czego sobie kompletnie nie wyobrażam. Stanie, czy siedzenie przed trzyosobową komisją, w której w dodatku jest nauczyciel nie z mojej szkoły - całkowicie mi obcy, ktoś z dyrekcji - ktoś kto tylko przejdzie po korytarzu i zasiewa strach oraz... nauczyciel ze szkoły, który mnie nie uczy. Może i znany,bo z widzenia,ale nie zna moich możliwości, nie wie o co zapytać, żeby mi pomóc. Nie wie jak reaguję na stres. 

Matura , maturą, ale co po... ?

Rocznik '95 ma 4,5 miesiąca wakacji! Większość osób w takiej sytuacji szuka pracy. Jak znaleźć pracę, skoro większość ludzi szuka kogoś z doświadczeniem? Koło się zamyka... nie mam doświadczenia ---> bo nie pracuję ----> nie pracuję bo ---> nie mam doświadczenia. Niestety takie są realia. Ale to jeszcze nic straconego! Jest dużo ofert wakacyjnych. Osobiście taką ofertę znalazłam na dawnej tablicy.pl, a obecnie na olx.pl

Fajnie jest zarobić parę groszy, móc gdzieś wyjechać, na...dokładnie.. na zasłużone wakacje, które po takich stresach nam się należą! Na grouponie są fajne oferty, dzięki którym można zwiedzić naprawdę niesamowite miejsca.

A później studia !

Podobno to najlepszy czas w życiu młodych ludzi. Jedni wyjeżdżają do nowego miasta, poznają zupełnie nowe realia, ludzi, miejsca. Drudzy zostają w domu rodzinnym, ale chodzą na uczelnie, również przeżywają coś zupełnie nowego. To jakby nowy etap w naszym życiu. Nie będzie już wychowawcy, do którego można się będzie zwrócić o pomoc. Jesteśmy sami za siebie odpowiedzialni!To jakby dżungla... zostaną tylko najsilniejsi. Studia dzienne, zaoczne. A jeśli nie studia to co? Szkoły policealne, zawodowe, również na nas czekają.

Zrozumcie jedno.. jeżeli nie poszła Wam matura, bo 

a) potopił Was Potop

b) nie lubicie Wesel w poniedziałki

nic straconego.

To, że poprawicie maturę w przyszłym roku ( bo zdać, to zdacie na pewno ) nie robi z Was osób gorszych, czy złych ! Większość osób myśli, że jeżeli ktoś poprawia maturę to jest tumanem, debilem, nieukiem. Możecie poprawić , a przez rok znaleźć pracę, czy właśnie kursy, dzięki którym będziecie mogli znaleźć szybciej pracę. 

Ci, którzy nie będą chcieli poprawić, a nie pójdzie im egzamin, będą sobie później pluli w brodę.Każdy uczy się na błędach, mogliście mieć gorszy dzień, mógł nie podejść Wam temat. Matura to nie koniec świata.

Źle zdana matura to nie koniec świata.
Nie zdana matura to nie koniec świata.

Nie zapomnijcie w wakacje o odpoczynku i regenerację sił na następne lata.Obojętnie jaką drogę wybierzecie trzymam za Was kciuki.

Podzielcie się ze mną swoimi wrażeniami odnośnie matur, zarówno tych obowiązkowych, podstawowych, jak i tych dodatkowych. Czekam :) 

 - Maturzystka

 

A o tym, jak zmieniło się moje podejście do tego tematu już w następnym poście :) Post był pisany na przy starej podstawie programowej i starej metodzie pisania matur. Dajcie znać jak teraz wyglądają matury :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Wyzwanie 52 książki , Blogger